Projektek
2016.11.17 21:20

King Hauler felújítás - konverzió

A King Hauler felújítás

 

Avagy így nem fogod megállni, hogy ne legyen minden részlet a helyén.

 

Aki járt a rendezvényeinken, találkozhatott már a King Hauler-rel. Peterbilt 379-es nyergesvontató. Igazi munkagép, ami rendíthetetlenül szállította a terheket (legutóbb 23 kg-ot). A sok munka természetesen meglátszik a felépítményen és a hajtáson is. A használat során fény derült néhány hiányosságára is, amelyet orvosolni kell, hogy az egyre növekvő igényeknek megfeleljen.

Megdolgozott azért, hogy méltó módon megújuljon. 

Tehát, a jelenlegi műszaki állapota nevezhető gyárinak, de ebben a társaságban ez minimum kevés. A legnagyobb hiányosságot talán a nyitott diffik jelentik, amik miatt a terepjáró képessége korlátozott. Márpedig mi mindig építünk valamit, ami megköveteli, hogy terepen is teljesítsen.

Itt azért zárójelesen megjegyezném, hogy a Temofeszten egészen jól elment mindenhol, csak kellő terhelés kellett a hátsó tengelyekre. Viszont így a váltó kapott a kelleténél nagyob terhelést, aminek a vége az lett, hogy a 3 fokozatból 1 maradt... 

De vissza a projekthez és a tervekhez. Csak a legfontosabbakat cseréljük ki, ne essünk túlzásba. A fő szempont a felújítás megtervezésekor az volt, hogy műszakilag előrelépjen a vontató. Na nézzük, honnan kezdtem, majd azt, hogy hova jutottam.

Természetesen a hátsó tengelyekkel indult. Legyen zárhtó diffis. Pipa. Viszont a mostani kardánok nem passzolnak, úgyhogy az is kell. Remek, de hát ez van. Viszont, ha már a tengelyeket lecserélem, akkor nem ártana egy jobb hátsó felfüggesztés sem, mert egy kicsit több artikuláció nem ártana. Arról nem beszélve, hogy a valósághű tengelyek mellett nem néz ki jól a gyári laprugó. A kiszemelt felfüggesztés nem a gyári furatokat használja, tehát darabokra kell bontani az egészet, az alvázig... Viszont akkor már nem tart semeddig kicserélni a kereszttartókat, hogy azok is valósághűek legyenek. 

Ja, igen, a váltó, ami ugye most elég egydimenziós. Elképzelés: felújítom a mostanit fém fogaskerekekkel, és szinkrongyűrűkkel. Jó elképzelés.

 

De gondolkodjunk csak... darabokra van szedve az egész. Lehetne 6x6 is. Hmmm.

 

Oké, kell még egy tengely. De akkor kell egy új váltó is, mert a mostani alatt nem fér el a kardán, plusz nincs osztómű. Akkor új váltó, osztóművel. A tapasztaltabbak súgtak, hogy az első tengelyhez új fefüggesztés is kell, mert a mostanival nem kompatibilis. 

 

Na akkor hol is tartunk most? Három új tengely, kereszttartók, váltó, új első és hátsó felfüggesztés. Plusz az apró. Kell egy hely a szervónak, ami a diffiket zárja. A legegyszerűbb megoldás, hogy a nyerget működtető szervó helyére építem be. Viszont akkor új nyereg kell, ami manuális. Nem nagy kár a mostaniért, nem volt egy megbízható darab. 

 

Hogy is mondtam az elején? Csak a legfontosabbakat. Mint mindig...

 

És a külsőről még nem is beszéltem...

A következő részben összeszedek néhány képet a jelenlegi állapotról és az új alkaltrészekről is. 

Aztán megkezdődik az átalakítás. 

 

Honlap készítés